::: CARA HILANGKAN STRESS




1. URUT
Adakah anda rasa tidak masuk akal? Semua orang suka urutan. Tetapi adakah anda tahu bahawa ia telah digunakan sebagai pelega tekanan untuk beribu-ribu tahun? Dari segi sejarah, Cina menggunakan urutan untuk membuka saluran tenaga disekat dalam usaha untuk meningkatkan kesihatan dan Hippocrates, "bapa perubatan barat," menyatakan geseran digunakan untuk rawatan penyembuhan fizikal. Hari ini, kita menggunakan urutan untuk merehatkan otot yang tegang, mengurangkan kesakitan dan meningkatkan peredaran darah.



2. SENAMAN
Senaman berfungsi dengan pelbagai cara kerana ia memberi anda masa untuk bersendirian dengan pemikiran anda . Walau bagaimanapun, senaman juga mempunyai manfaat tambahan melepaskan endorfin ke otak, yang dapat meningkatkan mood anda. Ia juga membantu menghalang obesiti dan masalah kesihatan yang lain, ini secara tidak langsung dapat mengurangkan tekanan yang perlu difikirkan.



3. AMALKAN PEMAKANAN SIHAT

Menurut saintis, makanan yang sihat seperti bijirin dan protein boleh meningkatkan mood anda dan memberi anda tenaga yang berpanjangan untuk menangani segala-galanya yang mendatang sepanjang hari. Makanan yang amat berkesan untuk meredakan tekanan adalah seperti blueberry, salmon dan badam,



0 comments:

Post a Comment

Hye...jangan lupa tinggalkan komen anda disini :)