::: Patutkah Suami teman Isteri Bersalin



Tahukah wahai kaum Adam kebaikan2 menemani isteri anda? Antaranya ialah :

1) Dapat meredakan hati isteri yang berdebar-debar

2) Dapat mengurangkan kesakitan isteri

3) Memberi keinsafan di hati suami

4) Lebih menghargai keluarga

5)Lebih menyayangi dan menghargai isteri.


Suami dapat membantu isteri dengan cara :

- memegang tangan isteri untuk mententeramkannya
- mengurut bahagian belakang isteri untuk mengurangkan kesakitan
- mengelap muka isteri apabila berpeluh








8 comments:

  1. Unknown said...:

    kalau sy memang nak teman isteri sy nti bila bersalin... tak kisah lh bedah atau pun seraca normal...

    http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/07/sentap-ramadhan-aurat.html

  1. Budu said...:

    Teman isteri bersalin. Isteri akan rasa dihargai. Temanlah, supaya si Isteri mempunyai kekuatan untuk bersalin, supaya Isteri rasa bangga dgn keprihatinan si suami.

    Beri kata-kata semangat.
    Moga si Isteri dpt melahirkan para Ulama dan pejuang agama Allah :)

  1. Terbakor said...:

    bakal isteri aku da sound awal2 teman die bersalin haha

  1. Anonymous said...:

    seronok para isteri yang mendengarnya... jangan plak... isteri selamat bersalin.. suami pun selamat gak kat sebelah katil isteri (PENGSAN)....

  1. Anonymous said...:

    Aku terpaksa jadi lebih kuat mase temankan isteri bersalin sebab tu jelah cara utk bg kekuatan kt isteri. Walaupn sebenarnye aku xmmpu nk tgok tu semua. Goyang lutut beb..

  1. Anonymous said...:

    Alhamdulillah, dari 4 anak saya 3 org drpdnya saya berada disisi isteri menemankannya, betapa hebatnya kuasa Allah S.W.T, saya melihat sendiri ketiga2 ank saya dilahirkan. Berlinang airmata melihat isteri mengalami kesakitan yg amat sgt.

Post a Comment

Hye...jangan lupa tinggalkan komen anda disini :)