::: Cara Hilangkan Lemak Pada Perut


Salah satu soalan yang biasa saya dengar ialah bagaimana untuk hilangkan lemak perut. Lemak perut adalah sebenarnya jenis lemak yang paling berbahaya - garis pinggang besar petunjuk-penyakit.


1. Tidur

Jika anda mahu bekerja lewat malam, sila fikir sekali lagi. Kehilangan tidur boleh mengubah pengeluaran hormon anda, menjejaskan tahap kortisol yang menyebabkan sensitiviti insulin, sebab-sebab utama untuk lemak perut! Mendapat kira-kira 7 jam tidur malam adalah salah satu perkara terbaik yang anda boleh lakukan untuk membentuk badan anda.




2.Senaman Ringkas Tetapi Berkesan

1000 crunches setiaphari membolehkan anda mendapatkan otot abdomen yang kuat, tetapi dengan lapisan lemak di atas perut, anda tidak akan mendapat hasil yang anda benar-benar mahu. Dari melakukan crunches, cuba lakukan senaman yang melibatkan pelbagai kumpulan otot dan kerja sistem kardiovaskular anda. Cuba planking, di mana anda memegang diri anda dalam kedudukanpush-up, rehat lengan anda di atas tanah. Cuba 3 atau 4 set pegangan untuk setiap 30 saat. Bangun dan bergerak sepanjang hari dengan pergi untuk berjalan juga akan membantu.



3.Gula Adalah Musuh Anda

Untuk menghilangkan lemak perut adalah bersamaan mengamalkan 80% diet yang sihat. Kurangkan kalori dengan makanan dengan protein, sayur-sayuran, bijirin penuh, dan menggantikan  tabiat makananan buruk dengan yang baik.  Satu lagi helah besar adalah taburkan kayu manis dalam kopi pagi anda atau oatmeal rempah telah ditunjukkan untuk membantu menstabilkan gula darah. Ia juga melambatkan kadar di mana keluar makanan perut, yang membantu anda terasa penuh lagi.


4.Makan Lemak

Yup, betul tu! Kita memerlukan lemak untuk membakar lemak. Seperti yang saya katakan di atas, ia adalah gula yang menyebabkan anda berlemak, bukan lemak. Lemak yang baik termasuk makanan yang kaya dengan Omega 3, seperti salmon, avokado & walnut. Ini makanan yang penuh dengan nutrien yang membantu membuat anda kenyang sepanjang hari.




14 comments:

  1. scha cha said...:

    hahaha...
    perut buncit mmg xbesh lgsg..
    thx 4 d info!

  1. Unknown said...:

    hahaha... thankz for info... Nice... Lpas nie kena tdo awal... Huhu...

  1. Qashmere said...:

    Hahahahaha....kene tidur awal la mcm ni dan makan lemak byk!

  1. wird said...:

    wah! good information! thanks so much...

  1. Fatimah Nabila said...:

    he3..sit-up tiap hari! he3..x buncit..seriusly..he3..

  1. Unknown said...:

    perut buncit memalukan...

  1. Kekadang yang senang buat tu la yang aku suka, aduyai...he he...But dalam pada tu cuba kita renungkan cara Rasulullah s.a.w menjaga pemakanan baginda...itulah diet holistik daripada tokoh terhebat sepanjang zaman....:)

  1. Hanna Nabiella said...:

    perut buncit xpe lagi..tapi kalu berlapik..??simpan muka bawah tempurung..haha

  1. Unknown said...:

    Makan lemak.. Wahh, gempak! Tak tau pun walnut adalah lemak -.-

  1. CD said...:

    oh! my lemak.. huhu...

  1. Anonymous said...:

    bodo

  1. Unknown said...:

    good info., membuncitkan perut mmg sng..


Post a Comment

Hye...jangan lupa tinggalkan komen anda disini :)