Del Nero Milik Johor (Bekas Pemain Sayap Lazio)





Johor telah melengkapkan satu lagi pemindahan dengan menandatangani bekas pemain sayap Lazio, Simone Del Nero.

Pemain sayap Itali ini didedahkan pada sidang akhbar di Hotel Thistle, Johor Bahru pada hari Jumaat petang.

Bercakap kepada Goal.com pada majlis itu, pemain Itali ini berkata: "Saya gembira untuk berada di sini walaupun saya mempunyai tawaran lain dari Romania dan kelab utama Itali tetapi saya memilih untuk datang ke sini kerana saya telah diberitahu tentang rancangan besar oleh Putera Mahkota. [Johor]. "


"Saya tidak sabar-sabar untuk bermain bersama-sama [Dani] Guiza musim depan. Saya percaya bahawa pengalaman saya di Eropah akan berguna untuk kelab."


Johor FA yang baru disusun semula dan Johor FC kini di bawah satu pengurusan yang diselia oleh Putera Mahkota Johor, Tunku Ismail Idris.


Del Nero adalah nama besar kedua selepas bekas penyerang antarabangsa Sepanyol, Dani Guiza. Johor juga telah menyiapkan perpindahan pemain antarabangsa Malaysia, Aidil Zafuan, Zaquan Adha, Safiq Rahim, dan Azmi Muslim.


Del Nero telah memenangi Coppa Italia pada tahun 2008 dengan Lazio. Beliau adalah pemain pinjaman pada musim lepas di Cesena dan bermain sebanyak 11 penampilan serta menjaringkan dua gol.





2 comments:

  1. Anonymous said...:

    I used to be аble to fіnd goоԁ іnfo fгοm
    yοuг blog postѕ.

    my blog ρost; Engagement Rings

Post a Comment

Hye...jangan lupa tinggalkan komen anda disini :)